Manuál pro převzetí zásilek
Převzetí zboží od přepravní společnosti
Převzetí zboží od přepravní společnosti je nutné věnovat velkou pozornost.
1. zboží je předáno v pořádku - nepoškozený karton, nepoškozené zboží
- do přepravního listu potvrdíte svým podpisem a datem převzetí "převzal bez výhrad".
2. zboží je předáváno v poškozeném obalu (promáčkliny na kartonu atd.)
- požádáte řidiče, zda můžete zboží rozbalit a zkontrolovat - pokud vám to povolí a po rozbalení zjistíte nepoškozený výrobek (zkontrolujte i vnitřní část např. chladničky) - tak potvrďte
řidiči v přepravním listu převzetí.
- pokud po rozbalení zjistíte poškození výrobku, pak zapište do přepravního listu v místě, kde potvrzujete převzetí: "Nepřevzato z důvodu poškození obsahu zásilky- pod poškozeným obalem" ! Zápis tímto způsobem je velice nutný! - a informujte nás , že jste odmítly převzít poškozené zboží.
3. zboží je předáváno v poškozeném obalu a řidič vám nepovolí zboží rozbalit.
Pak je nutné do přepravního listu napsat: "Převzato s výhradou - poškozený obal".
Pokud pak po rozbalení zjistíte poškození výrobku, informujte nás o této skutečnosti a dohodneme se na dalším postupu.
4. karton na zboží byl poškozen tak malým způsobem, že bylo možné si při převzetí poškození kartonu nevšimnout - zboží jste proto převzali a potvrdili převzetí bez výhrad.
V tomto případě je možné do 2 pracovních dnů reklamovat tzv. skrytou vadu.
Pro reklamaci "skryté vady" u přepravní služby je nutné doložit několik přesných fotografií:
1. fotku celého výrobku
2. fotku poškozeného místa
3. fotku obalu v místě poškození – VELMI DŮLEŽITÉ – nejlépe postavit karton vedle výrobku a přesně tak jak je zabalený (front – atd.), aby bylo zřejmé, že poškození kartonu bylo tak malé, že se dalo při přebírání přehlédnout!
Pokud je obal při přebírání zjevně poškozen a přesto bylo podepsáno „převzal bez výhrad“, tak pak toto poškození nelze reklamovat!
4. Fotku obalu – etiketu od výrobce s označením modelu
5. Fotku štítku přepravní služby na níž je patrné číslo přepravy
6. Fotku kartonu na níž jsou na kartonu přepravní značky: neklopit, křehké atd. – je to na každém kartonu - značky v řadě.
7. Fotku vnitřních částí obalu: igelit, vnitřní polystyrenová výplň (před dveřmi), vnitřní kartony - stačí, když toto položíte na zem a vyfotíte.
Tyto fotky je nutné doložit pro reklamaci !
5. V jiných případech je nutné před stvrzením převzetí kontaktovat společnost Smartelektro.cz na telefonním čísle +420 326991512, +420 733417010
6. Pokud je výrobek dodán na paletě EUR (označeno na paletě) je povinností příjemce toto paletu vrátit dopravci. Pokud paleta nebude vrácena dopravci, bude příjemci zásilky účtována cena za tuto paletu v hodnotě 390 Kč.
Pokud při přebírání zboží od přepravních společností nedodržíte tyto základní postupy, tak pak následná reklamace nemůže být uznána.
Máte nějaké otázky? Zodpovíme je. Prosíme o pečlivé vyplnění kontaktních údajů.